GLS priser og mange andre leveringspriser: Hvad bestemmer dem?

Man væmmes næsten retur til en tid, hvor der kun var få eller blot én mulighed for at vælge blandt dem, der skulle levere ting for en, om det var mellem private, eller man sendte fra forhandler til forbruger eller B2B.

Men omvendt så man jo også en tid, hvor man betragtede det som en service at sende ens levering lige til døren og gerne gøre det så billigst som muligt, selvom man ikke havde et valg, hvem der skulle levere det, eller der var få.

Havde man strenge leveringskrav, så kunne man bestille et bud, men så vidste man også, at prisen ville være herefter, men det accepterede man.

Senere begyndte man så at se det som en forretning, hvor forskellige firmaer møvede sig ind på det område, hvor man handlede med forsendelser, specielt direkte fra producenten eller firmaerne, fordi man ikke behøvede en mellemmand i form af forretningen til at gå ned at købe produktet.

Samtidig eksploderede markedet for e-handel også, så der var pludselig var mange penge at hente her, hvis man kunne overbevise et firma om, at man skulle bruge et givent firma om at levere for dem eller være blandt deres sortiment.

Det kunne jo netop være GLS: https://www.danske-fragtpriser.dk/gls/ 

Derudover, og måske netop også på grund af dette, skete der et skred i opfattelse af det danske postvæsen, som led et knæk på troværdigheden hos befolkningen, hvilket da også medførte stigningen og forringelser i forsendelser generelt.

Men angående prisen, firmaer som GLS og lignende kan tage for deres forsendelser, så handler det ofte om, at de skal ligge omkring konkurrenternes, så man ikke bliver valgt fra.

Man kan så også som firma vælge at sætte tillæg på, hvis man vil have en specielevering, der måske skal ske på helligdage, direkte til døren, eller hvor man ønsker andre specifikationer.

Related posts