SEO og Content Marketing

Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.
Den gang, der kun eksisterede et fåtal af hjemmesider, var søgemaskineoptimering ikke relevant. Antallet af hjemmesider på internettet er imidlertid steget drastisk siden 00’erne – og i dag er denne branche mere relevant end nogensinde før. Content marketing omhandler det indhold, der findes på selve din hjemmeside, og dette er en vigtig del af seo optimering. I samspil med de tekniske aspekter af SEO og Offsite optimering kommer du langt med Content Marketing.

Tekstlængdens betydning

Du skal have tekst på din hjemmeside. En søgemaskine er bygget op af søgeord, og ORD er derfor helt og aldeles centrale. Den dag i dag skal teksterne være lange – 200 ord er ikke længere nok, skriv hellere 2000 ord. Google vil give kunderne den information, de søger efter, og en lang tekst er naturligvis mere informationsmættet end en kort. Der er kort sagt plads til mere. 

Organiser dine tekster

… med overskrifter! Del teksterne på din side op med overskrifter, da dette gør dem lettere fordøjelige for brugeren. Hav flere H1’ere hvis det giver mening i forhold til emnet – men lad ellers være, og benyt dig så i dtedet af H2 eller H3. Overskrifterne skal give mening og have et budskab – så de skal altså ikke bare bestå af et enkelt ord.